Ακούω

Σήμερα συνάντησα μια εξήγηση του Κινεζικού ιδεογράμματος για το ρήμα «ακούω».
Νομίζω πως μου δίνει μία θαυμάσια σε βάθος ερμηνεία της έννοιας…Η λέξη, που προφέρεται «τινγκ», αποτελείται από μικρότερα σύμβολα με ειδικές έννοιες.

TING
Τα σύμβολα αυτά αντιπροσωπεύουν το εσύ, που σημαίνει πως το επίκεντρο είναι το άλλο άτομο, και όχι εμείς – το αυτί, το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούμε για να ακούμε – τα μάτια, που χρησιμοποιούμε για να ανακαλύψουμε μη λεκτικές ενδείξεις κατά την επικοινωνία – την αμέριστη προσοχή την οποία αξίζει οποιοδήποτε άτομο αν θέλουμε να ακούμε όλα όσα λέγονται και τέλος τη καρδιάπου σημαίνει πως είμαστε ανοιχτοί στον άλλο σε συναισθηματικό επίπεδο, και όχι μόνο σε διανοητικό. Με άλλα λόγια, όταν ανοίγω πραγματικά τους διαύλους επικοινωνίας και ακούω ειλικρινά, πρέπει να δώσω στους άλλους:

Aυτιά – ακούω ό,τι μου λες.
Μάτια – βλέπω ό,τι μου λες.
Καρδιά – νιώθω ό,τι μου λες.
Αμέριστη προσοχή – τιμώ αυτό που είσαι και αυτά που λες.

Μα…μα εγώ τα ξέρω αυτά…Κι όμως, ίσως 2 άτομα στη ζωή μου, μου έχουν κάνει ερωτήσεις σχετικές με το θέμα για το οποίο τους μιλάω. Κανείς δεν ακούει, ποτέ. Όλοι βιάζονται να πούνε τη δική τους γνώμη, να δώσουν τη δική τους πολύτιμη λύση. Έχουμε πολλές λύσεις, αλλά γιατί δε λύνεται ποτέ τίποτε; Ίσως να πρέπει να αφουγκραστούμε τη σιωπή και τότε να διακρίνουμε στη μουσική του αέρα ένα απαλό…τίνγκ..

Comment!

